Konference “Kopīga tūrisma produktu piedāvājuma nozīme vietējā tūrisma attīstībā”
Sadarbības projekta “Bānīša zemes labumi - 33 km garumā un platumā” (Projekta Nr.19-00-A019.332-000006) ietvaros 2019.gada 10.oktobrī Viktora Ķirpa Ates muzejā norisinājās konference “Kopīga tūrisma produktu piedāvājuma nozīme vietējā tūrisma attīstībā”. Konferencē kopā piedalījās 53 cilvēki - pašvaldību pārstāvji, uzņēmēji, biedrību pārstāvji, aktīvi iedzīvotāji un aicinātie eksperti.
Konferences laikā tika izvērtēts esošais Bānīša zemes piedāvājums un neizmantotās iespējas, kā arī iezīmēta jaunu piedāvājumu un produktu veidošana nākotnē. Tajā iegūta vērtīgā informācija un ekspertu ieteikumi, kas tiks izmantoti projekta realizēšanas gaitā. Paldies uzņēmējiem un mājražotājiem, kuri nodrošināja savas produkcijas degustāciju – SIA “Pakalnieši”, SIA “Vecpāpani”, SIA “Tālavas sidrs”, Ingunai Ozolai, IK “Mazkaipi”, SIA “Gardums”, vides veselības saimniecībai “Purmalas”, SIA”Larisel”, SIA “Valrito”, P/S “Melderpuļķi”, Z/S “Lejiņas”.
Konferences norise:
- Prezentācijas ar 6 diskusiju apļu apkopojumu, kurās bija norādītas pozitīvās Bānīša zemes attīstības tendences Alūksnes lauku partnerības teritorijā un Gulbenes novadā, apstākļi, kuri jāuzlabo, lai pilnveidotu sadarbību, un secinājumi, ierosinājumi tālākai sadarbības veicināšanai.
- Prezentācija par plānotajām projekta aktivitātēm, kuras norisināsies līdz pat 2021.gada vasarai: apmācību cikli, pasākumi Bānīša zemes piedāvājumu popularizēšanai, darbnīcas tūrisma uzņēmējiem, mājražotājiem, amatniekiem un citiem interesentiem, kopīgu tūrisma piedāvājumu veidošana un piedāvāšana teritorijā, ceļošanas akcijas, pieredzes apmaiņas pasākumi, vienotu norāžu, informatīvo plākšņu un stendu uzstādīšana, atpūtas vietas Stāmerienas un Papardes pieturvietās uzlabošana, video ceļveža un tematisku reklāmas video sagatavošana, un citas aktivitātes.
- Konferencē piedalījās arī Bānīša zemē esošo Tūrisma informācijas centru pārstāvji, kuri prezentēja pašvaldību tūrisma informācijas centru esošo tūrisma piedāvājumu Bānīša teritorijā un sniedza ierosinājumus jaunu veidošanai un attīstībai. Savukārt, SIA “Gulbenes-Alūksnes bānītis” pārstāvis dalījās ar pašreizējo pozitīvo pieredzi sadarbībai ar Gulbenes novada uzņēmējiem.
- Par aktualitātēm tūrisma jomā Vidzemes reģionā un galvenajām attīstības tendencēm stāstīja Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras Tūrisma mārketinga nodaļas vadošais eksperts Mārtiņš Enģelis. Viņš norādīja uz šī brīža izaicinājumiem un aktuālajām iespējam, kuras var tikt izmantotas Bānīša zemes teritorijā, lai popularizētu šo teritoriju un piesaistītu tūristus.
- Par mārketinga jautājumiem - kā meklēt kopīgo, vienojošo un savstarpēji papildinošo aicināja Stratēģiskās komunikācijas eksperte Liene Kupča. L.Kupčas ieteikumi: lai viesis sadzirdētu, jāstāsta savs stāsts no sirds, caur aprakstiem, leģendām un piedāvājumiem; lai pamanītu, jārūpējas par informācijas aktualitāti gan interneta resursos, gan norādēs, ceļvežos un zīmēs, norādot konkrētu darba laiku un kontaktinformāciju; lai veicinātu sadarbību ar citiem, jāsadarbojas kopīgu stāstu veidošanā, jādalās ar bildēm, notikumiem un jādara kopā ar citiem.
- Eksperts Pauls Timrots pirms konferences izbraukāja projekta realizācijas teritoriju, Gulbenes novadu un Alūksnes lauku partnerības teritoriju, un izvērtēja un sniedza redzējumu par esošo situāciju tūrisma jomā Bānīša zemes kontekstā. Konferencē eksperts norādīja uz vairākām lietām, kurām ir jāpievērš uzmanība, piemēram, brīvdienās jābūt pieejamiem tūrisma objektiem, jo lielākoties tūristi ceļo brīvdienās; informācijai gan klātienē, gan interneta resursos jābūt aktuālai un patiesai, jāizmanto reklāmas iespējas, piemēram, benzīntankā, kur bieži apgrozās tūristi; būtiska ir viesmīlība un sadarbība ar citiem uzņēmējiem.
Paldies Viktora Ķirpa Ates muzejam
par viesmīlību!