Noslēdzies PIRMAIS apmācību cikls “Mājražotāja zīmola stāsts digitālajā laikmetā”
Noslēdzies pirmais tiešsaistes Zoom apmācību cikls “Mājražotāja zīmola stāsts digitālajā laikmetā”, starpteritoriālā projekta "33 km" ietvaros, kurā apmācību dalībnieki, mārketinga un reklāmas speciālistes Zanes Rubikas vadībā, 3 dienas – 12., 17., un 24.martā apguva zīmola stāsta veidošanas principus.
Tiešsaistes apmācībās piedalījās 45 dalībnieki - biedrības “SATEKA” un biedrības “Alūksnes lauku partnerība” teritorijās esošie mazo uzņēmumu vadītāji, individuālie komersanti, pašnodarbinātās personas un mājražotāji, kā arī vairāki dalībnieki no citām teritorijām.
Pirmajā semināra apmācību dienā dalībnieki ieguva zināšanas par uzņēmuma misiju, vīziju, vērtībām, iespēju un paredzamo grūtību noteikšanu un mārketinga komunikācijas plānošanu.
Kā atzīmēja apmācību vadītāja Zane - vērtības ir idejas, kas virza darbību. Veiksmīgai ideju virzībai ir nepieciešams paredzēt grūtības, nospraust mērķus, atpazīt savu pircēju, veiksmīgi sakombinēt dažādus komunikācijas instrumentus, izstrādāt ziņojumu stratēģiju, izvēlēties ziņojumu nodošanas kanālu, sastādīt budžetu, realizēt stratēģiju un izvērtēt rezultātus.
Otrajā semināra apmācību dienā tika runāts par produkta, tā pievienotās vērtības radīšanu, zīmola izveidi, esošo klienta profilu un ideālo klientu, kā arī par reklāmas un pārdošanas aktivitātēm digitālajā laikmetā.
Zane norādīja, ka ideāla klienta identificēšanai ir nepieciešams veikt 3 soļu izpēti – aprakstīt savu ideālo klientu – viņa intereses, vajadzības un problēmas, secinot kādus risinājumus var viņam dot; izveidot sarakstu ar esošajiem un bijušajiem klientiem; izpētīt sarakstu, lai secinātu kādus klientus vēlas visvairāk.
Trešajā semināra apmācību dienā tika apskatītas tēmas - tirgus analīze, situācijas novērtējums, zīmola stāsts sociālajās platformās, produktu realizācijas kanāli un zīmola stāsta veidošana savam komunikācijas plānam.
Pasniedzēja uzsvēra, ka mārketings ir procesu kopums, kas tiek izmantots savā stratēģijā, lai piesaistītu savus pircējus. Zīmola stāsts ir misijas, vērtību vēstījums, kas padara preci/pakalpojumu unikālu un īpašu. Mārketings saved kopā ar pircēju, savukārt, zīmols liek atgriezties atkal un būt uzticīgam gadu garumā. Produktu, uzņēmumu zīmols sastāv no ēteriskiem un taustāmiem elementiem. Ēteriskais – zīmola personība, kas ietver vērtības, misiju, zīmola solījumu, savukārt, taustāmais – zīmola vizuālā identitāte, kurai jāatspoguļo ēteriskais elements. Kā pasniedzēja norādīja, pirmais solis veidojot personīgo zīmolu ir izveidot nelielu stāstu par sevi, kas parāda cilvēka profesionālo, cilvēcisko unikalitāti un vērtību.
2021.gada aprīļa mēnesī norisināsies otrais tiešsaistes apmācību cikls “Efektīva vizuālā identitāte – Tava uzņēmuma vizītkarte”, kurā tiks sniegtas noderīgas zināšanas par uzņēmēja vizuālās identitātes nozīmi un tā radīšanu, digitālo plakātu izveidi un sociālo mediju profilu sakārtošanu un to efektīvu lietošanu. Pieteikšanās apmācībām būs pieejama no 1.aprīļa.
Paldies apmācību dalībniekiem! Priecāsimies par Jūsu dalību citās aktivitātēs!
Apmācību cikls notika starpteritoriālā sadarbības projekta Nr.19-00-A019.332-000006 ”Bānīša zemes labumi – 33 km garumā un platumā!” ietvaros ar Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai finansiālu atbalstu.